_................_
Użytkownik usunięty
Zakończyła się budowa potężnej konstrukcji łączącej Zhuhai z Hong Kongiem oraz Makau.
Ponad 60-kilometrowy most ma przeprawiać dziennie ponad 70 tys. samochodów. To część kontrowersyjnego planu chińczyków.
Z jego stali powstałoby 80 Wież Eiffla.
Most zawierający 420 tys. ton stali i składający się z trzech pasów po każdej stronie budowano niecałe 9 lat, z dwuletnim opóźnieniem. Podczas tej długiej i trudnej budowy, życie straciło dziewięciu pracowników a ponad 500 zostało rannych. Most jest częścią planu dotyczącego stworzenia ogromnej aglomeracji, liczącej nawet 250 milionów mieszkańców.
Chiny inwestują dziesiątki miliardów dolarów na poprawienie infrastruktury. W ten sposób chcą zachęcić mieszkańców mniejszych miast oraz wsi, do zamieszkania w ich "megamieście". Oczekują, że liczba 250 milionów mieszkańców zostanie przekroczona w ciągu następnej dekady.
Inżynierowie twierdzą, że most przetrwa co najmniej 120 lat, i zmniejszy czas podróżowania o ponad 60 procent. Oprócz przeprawy morskiej, most zawiera również 6,7- kilometrowy tunel. Całkowity kosz budowy oszacowano na około 15 miliardów dolarów.
Ponad 60-kilometrowy most ma przeprawiać dziennie ponad 70 tys. samochodów. To część kontrowersyjnego planu chińczyków.
Z jego stali powstałoby 80 Wież Eiffla.
Most zawierający 420 tys. ton stali i składający się z trzech pasów po każdej stronie budowano niecałe 9 lat, z dwuletnim opóźnieniem. Podczas tej długiej i trudnej budowy, życie straciło dziewięciu pracowników a ponad 500 zostało rannych. Most jest częścią planu dotyczącego stworzenia ogromnej aglomeracji, liczącej nawet 250 milionów mieszkańców.
Chiny inwestują dziesiątki miliardów dolarów na poprawienie infrastruktury. W ten sposób chcą zachęcić mieszkańców mniejszych miast oraz wsi, do zamieszkania w ich "megamieście". Oczekują, że liczba 250 milionów mieszkańców zostanie przekroczona w ciągu następnej dekady.
Inżynierowie twierdzą, że most przetrwa co najmniej 120 lat, i zmniejszy czas podróżowania o ponad 60 procent. Oprócz przeprawy morskiej, most zawiera również 6,7- kilometrowy tunel. Całkowity kosz budowy oszacowano na około 15 miliardów dolarów.