Suddenly Psychotic napisał/a:
Swoją drogą BMW robi solidne samochody
Taki chuj! Solidny samochód dawałby pasażerom większe szanse na przeżycie. Aby osoby podróżujące autem mogły odnieść możliwie małe obrażenia podczas wypadku, niezbędne jest oddzielenie ich od zewnętrznej powłoki auta czymś w rodzaju ochronnej powłoki. Wydaje się, że wystarczy zbudować mocne i solidne nadwozie, co jest ogromnym błędem. Takie nadwozie może odkształcałoby się w mniejszym stopniu, ale przeciążenia działające na pasażerów podczas zderzenia znacznie zmniejszałyby ich szanse na przeżycie. Należy opracować taką konstrukcję pojazdu, aby jej zewnętrzna część pochłaniała siłę zderzenia, a wewnętrzna część przeznaczona dla pasażerów była sztywna i wytrzymała. W przypadku zderzenia, karoseria auta powinna ulec zgnieceniu, jednocześnie zapewniając ochronę osobom przebywającym wewnątrz pojazdu. Właśnie w tym celu, poprzez testy zderzeniowe oraz symulacje komputerowe, projektuje się strefy kontrolowanego zgniotu. Wbrew powszechnemu mniemaniu, samochód którego przód podczas wypadku zostanie bardziej zgnieciony, daje pasażerom większą szansę na przeżycie. Auto o większej strefie zgniotu, przy tej samej prędkości, będzie zgniatało się dłużej, poddając znajdujące się wewnątrz osoby dużo mniejszym przeciążeniom.