Aha, ale jakby jechali autostradą 40km/h i dostali mandat na podstawie Art.19.2.1 to tłumaczyliby się strachem przed leżącym na jezdni krawężnikiem?
Jak coś czytasz, postaraj się to zrozumiieć, albo poproś kogoś, by ci wytłumaczył różnicę między 19.1 a 19.2.1.
Bo jeśli nie widzisz, nie rozumiesz różnicy, nigdy nie powinieneś siadać za kółkiem.
To powiedz, z jaką prędkością należy w nocy jechać nieoświetloną drogą? Dajmy na to jest sucha letnia noc, powietrze jest klarowne ale ciemno jak w dupie. Z jaką prędkością byś jechał?
"Dostosowaną" i odpowiednią.
To jest moja odpowiedź.
Nie ma prostej dyrektywy.
Nie ma sztwynej odpowiedzi.
[...]
Nie interesuje mnie w merytorycznej dyskusji "jazda po bandzie" tylko fakty.
Jesteś taki kurwa konkretny i merytoryczny, że tabliczka mnożenia przy Tobie wygląda jak wiersz dadaistyczny.
Uwielbiam poetów wypowiadających się o przepisach i technice
Jazda samochdem to nie dodanie dwa do dwóch.
Mam nadzieję, że nigdy nie spotkamy sie na drodze jako kierowcy.
Podalem tyle KONKRETNYCH prykładów, a ty dalej nie rozumiesz, o co c1mon.
Nie masz pojęcia o jeździe w różnych warunkach . Sorry, brak ci doświadczenia i wyobraźni.
I życzę samych słonecznych, suchych dni bez wiatru w drodze do sklepu na zakupy lub do kościoła na sumę.
Gówno nie podałeś, ale dam Ci jeszcze jedną szanse. Jest ciemna letnia noc, prosta, nieoświetlona i sucha droga szybkiego ruchu, pusto. Dopisz sobie warunki, których Ci brakuje i podaj prędkość z jaką byś jechał.
W zależności od tego czy dwu, czy jednojezdniowa (tego nie napisałeś) 120 lub 110 (może nawet duzo szybciej), ale pod warunkiem, że panują tak idealne warunki jak powyżej napisałeś, a ja mam mocne reflektory ksenonowe lub ledowe i włączony google maps (gliny z fotoradarem).
Dziękuję. Zatem wyjaśniam. Przy prędkości 120km/h droga hamowania wynosi w dobrych warunkach ok 75m. Czas reakcji młodego kierowcy to 1s, starszego 1,5s, co przekłada się odpowiednio na 33 i 50m przy tej prędkości, czyli sumarycznie mamy 108 do 125m. Może jakbyś jechał na światłach długich to miałbyś szansę z tej odległości wypatrzeć leżący na jezdni krawężnik. Normalne światła drogowe skutecznie oświetlają drogę na 40m, te lepsze 100m, a dalej to już jest zwykle oświetlenie niezgodne z normami.
Żeby zatrzymać samochód na odcinku 40m należy jechać 55k/h. Z takimi prędkościami należało by jeździć w nocy aby w ogóle mówić o możliwości wyhamowania przed czymś co znalazło się na jezdni.