Krzychu126 napisał/a:
W skrócie można tak powiedzieć. Auta były dość ciekawe więc nie ma co się dziwić że tyle było widzów. Mi najbardziej się podobał Ford RS200 z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem 2137ccm i mocy dochodzącej nawet do ponad 800 koni mechanicznych... Wyobrażacie sobie w latach `80 w samochodzie moc 800 koni z 2.2 litra, weźmy na przykład współczesny super samochód taki jak Koenigsegg CCX który ma turbodoładowany silnik 4.7 litra V8 i osiąga nieco ponad 800 koni (na etanolu ok 1020 koni) Jednak kiedyś to się robiło samochody.
Porównujesz samochód cywilny którego silnik ma pracować min. 500.000 km z samochodem rajdowym którego silnik po 700 - 900 km jest wrakiem nie nadającym się nawet do remontu. Wyżyłowany do granic możliwości silnik z pojemnością 2.2 litra w dzisiejszych czasach miałby moc... nie wiem - nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić
Ponadto Koenigsegg jak sam napisałeś ma tylko 8 zaworów, a samochody Grupy B miały ich 16, więc trudno to zestawić ze sobą.
Ciekawostka. Kiedyś sprawdzono jeden z samochodów Grupy B na torze F1. Osiągnął czas gwarantujący w tamtym sezonie na start z 7 pola startowego! To było coś... prawda?