Inżynieryjny System Minowania ISM "Kroton"
Przeznaczony jest do szybkiego stawiania przeciwpancernych lub przeciwpiechotnich zapór minowych przez pododdziały wojsk inżynieryjnych szczebla taktycznego. Opracowany został na bazie transportera opancerzonego MTLB i jest produkowany w Polsce przez Hutę Stalowa Wola.
400 kumulacyjnych min przeciwpancernych lub min przeciwpiechotnich, umożliwiające ustawienie pola minowego o wymiarach np. 60 na 600 metrów w czasie 15 minut;
w 4 zestawach miotaczy min kasetowych TMN na kadłubie po 20 szt w każdym;
każda mina kasetowa zawiera pięć min o działaniu natychmiastowym MN123.1 i/lub zwłocznym MN123.2, miny moga być wyrzucane na boki (na odległość od 0 do 90 m) i do tyłu pojazdu; masa kasety to 22,8-23 kg;
Maszyna inżynieryjno-drogowa MID
Powstała na podwoziu wozu WZT-3. Jest przystosowana do pracy w warunkach styczności z przeciwnikiem w niedogodnych warunkach terenowych i meteorologicznych.
Wyposażenie specjalne: wysięgnik manipulator (maks. wysokość ramienia 7,75 m, długość 7,94 m, kąt pracy 240o), wymienny osprzęt roboczy (łyżka koparkowa o pojemności 0,96 m3, chwytak szczękowy, ząb zrywaka, zawiesie linowe), urządzenie spycharkowe, wciągarka główna, wciągarka pomocnicza, urządzenie spawalnicze, przetwornica napięcia.
PMC-90
Polski most czołgowy zbudowany na bazie podwozia czołgu PT-91.
Na jego podstawie zbudowano nowocześniejszy PMC Leguan, będący częścią składową dostawy wozów bojowych m.in. PT-91M do Malezji.
Wożony na pojeździe most przeznaczony jest do szybkiego pokonywania czyli z tzw. marszu naturalnych i sztucznych przeszkód terenowych (rzek, strumieni, wąwozów, rowów czołgowych, lejów po wybuchach pocisków i skarp) o szerokości:
do 19 m z użyciem 1 przęsła - nośność do 50 T;
do 36 m z użyciem 2 przęseł - nośność do 40 T;
do 52 m z użyciem 3 przęseł - nośność do 40 T.
MS-20 Daglezja
Polski most towarzyszący na podwoziu kołowym (Jelcz C662). Od roku 2012 na wyposażeniu Wojska Polskiego.
Przęsło PM-20 zostało wykonane w taki sposób, że możliwa jest zmiana jego szerokości, w położeniu transportowym wynosi ona 3 m, a w roboczym 4 m. Ponadto przęsło posiada wypełnienia pomiędzy dźwigarami umożliwiające np. przemarsz ludzi.Most pozwala na zabezpieczenie przepraw, czy pokonanie przeszkód o szerokości do 20 m przez pojazdy gąsienicowe wywierające obciążenie klasy MLC70 (odpowiada to masie pojazdu do 63,5 tony) oraz pojazdy kołowe, czy też ich zestawy wywierające obciążenie klasy MLC110 (masa do 73 ton).
Transporter rozpoznania inżynieryjnego TRI HORS
Transporter inżynieryjny TRI-D Durian
Jest pływającym, opancerzonym pojazdem gąsienicowym zbudowanym na bazie ciągnika MTLB. Wyposażenie pojazdu pozwala na wykonywanie różnorodnych zadań rozpoznania inżynieryjnego w każdych warunkach terenowych i meteorologicznych.
Na zdjęciu podczas wykonywania przejścia w polu minowym za pomocą W-ŁWD
Przeznaczony jest do szybkiego stawiania przeciwpancernych lub przeciwpiechotnich zapór minowych przez pododdziały wojsk inżynieryjnych szczebla taktycznego. Opracowany został na bazie transportera opancerzonego MTLB i jest produkowany w Polsce przez Hutę Stalowa Wola.
400 kumulacyjnych min przeciwpancernych lub min przeciwpiechotnich, umożliwiające ustawienie pola minowego o wymiarach np. 60 na 600 metrów w czasie 15 minut;
w 4 zestawach miotaczy min kasetowych TMN na kadłubie po 20 szt w każdym;
każda mina kasetowa zawiera pięć min o działaniu natychmiastowym MN123.1 i/lub zwłocznym MN123.2, miny moga być wyrzucane na boki (na odległość od 0 do 90 m) i do tyłu pojazdu; masa kasety to 22,8-23 kg;
Maszyna inżynieryjno-drogowa MID
Powstała na podwoziu wozu WZT-3. Jest przystosowana do pracy w warunkach styczności z przeciwnikiem w niedogodnych warunkach terenowych i meteorologicznych.
Wyposażenie specjalne: wysięgnik manipulator (maks. wysokość ramienia 7,75 m, długość 7,94 m, kąt pracy 240o), wymienny osprzęt roboczy (łyżka koparkowa o pojemności 0,96 m3, chwytak szczękowy, ząb zrywaka, zawiesie linowe), urządzenie spycharkowe, wciągarka główna, wciągarka pomocnicza, urządzenie spawalnicze, przetwornica napięcia.
PMC-90
Polski most czołgowy zbudowany na bazie podwozia czołgu PT-91.
Na jego podstawie zbudowano nowocześniejszy PMC Leguan, będący częścią składową dostawy wozów bojowych m.in. PT-91M do Malezji.
Wożony na pojeździe most przeznaczony jest do szybkiego pokonywania czyli z tzw. marszu naturalnych i sztucznych przeszkód terenowych (rzek, strumieni, wąwozów, rowów czołgowych, lejów po wybuchach pocisków i skarp) o szerokości:
do 19 m z użyciem 1 przęsła - nośność do 50 T;
do 36 m z użyciem 2 przęseł - nośność do 40 T;
do 52 m z użyciem 3 przęseł - nośność do 40 T.
MS-20 Daglezja
Polski most towarzyszący na podwoziu kołowym (Jelcz C662). Od roku 2012 na wyposażeniu Wojska Polskiego.
Przęsło PM-20 zostało wykonane w taki sposób, że możliwa jest zmiana jego szerokości, w położeniu transportowym wynosi ona 3 m, a w roboczym 4 m. Ponadto przęsło posiada wypełnienia pomiędzy dźwigarami umożliwiające np. przemarsz ludzi.Most pozwala na zabezpieczenie przepraw, czy pokonanie przeszkód o szerokości do 20 m przez pojazdy gąsienicowe wywierające obciążenie klasy MLC70 (odpowiada to masie pojazdu do 63,5 tony) oraz pojazdy kołowe, czy też ich zestawy wywierające obciążenie klasy MLC110 (masa do 73 ton).
Transporter rozpoznania inżynieryjnego TRI HORS
Transporter inżynieryjny TRI-D Durian
Jest pływającym, opancerzonym pojazdem gąsienicowym zbudowanym na bazie ciągnika MTLB. Wyposażenie pojazdu pozwala na wykonywanie różnorodnych zadań rozpoznania inżynieryjnego w każdych warunkach terenowych i meteorologicznych.
Na zdjęciu podczas wykonywania przejścia w polu minowym za pomocą W-ŁWD