Zefir282828 napisał/a:
To czołg mostowy, "gjeniuszu" -.-"
Dokładnie. A jeszcze dokładniej to "most czołgowy" a nie "czołg mostowy" ale to tylko dla ścisłości bo obie nazwy są używane ale prawidłową i występującą w dokumentacji pojazdów jest "most czołgowy".
Sadistic bawi i uczy więc nauczmy ich dokładnie.
Alpot napisał/a:
Gdzie ty tu masz czołg na tym filmie? Jak ma gąsienice, to już dla wszystkich czołg? W takim razie pojedź sobie koparką na wojnę.
Jeśli dyskusję prowadzisz w języku Polskim to jest to czołg. A jeśli zmienisz język na angielski to już nie będzie TANK. W Polsce nazwa pochodzi od mostu i czołgu. W ameryce od pojazdu opancerzonego z mostem (AVLB).
A wiesz cokolwiek o serii niemieckich AVLB (armoured vehicle-launched bridge)? Zakładam że nie bo byś nie zaczynał debilnej dyskusji.
Jest to "Biber" na podwoziu czołgu Leopard 1. Ogólnie niemcy posiadają trzy modele AVLB a jeden z nich w sześciu wersjach podwozia prawie wszystkie są na bazie czołgów (tylko 2 bazują na podwoziu nie pochodzącym z czołgu ale one mają koła zamiast gąsek):
1-Panzerschnellbrücke 2 - bazą jest Leopard 2 na gąskach.
2-Biber -bazą jest: Leopard 1 na gąskach.
3-Panzerschnellbrücke Leguan - na bazie czołgów i niszczycieli: Leopard 1, Leopard 2, M104 Wolverine, PT91/T72 oraz wersje kołowe na podwoziach: MAN, SISU.
Temat wyczerpany koniec dyskusji. Jeśli nie ma kół to jest na bazie czołgu a nie transportera.
EDIT. Dla zainteresowanych tematem ciekawe może być samo ułożenie elementów mostu. Jak widać nie jest to tak jak w amerykańskich M60A1 AVLB czy starszym M48 AVLB rozwiązanie nożycowe. W pojeździe biber elementy przesuwają się po sobie a potem wysuwany jest cały most. W rozwiązaniu nożycowym cały most był podnoszony do góry a potem rozkładany jak nożyczki z zawiasem po środku.