Czyli to co o was, motocyklistach mówią, to szczera prawda
MGU-H i MGU-K to przestarzała technologia, stosowana już w seryjnych autach. Tydzień temu byłem na Nurburgringu (do Nordschleife mam 2 machnięcia ogonem) i tak się składa, że był tam pan Williams senior i osobiście testował nowego SARS-a.
Czyli to co o was, motocyklistach mówią, to szczera prawda
MGU-H i MGU-K to przestarzała technologia, stosowana już w seryjnych autach. Tydzień temu byłem na Nurburgringu (do Nordschleife mam 2 machnięcia ogonem) i tak się składa, że był tam pan Williams senior i osobiście testował nowego SARS-a.
Huja się znasz...Układy MGU-H i MGU-K zastąpiły stosowany od 2009 roku system KERS.
Ktoś wie co było przyczyną? Bo mi to wygląda jakby rozjebało hamulce podczas dohamowania, tam są chyba takie szerokie bębny i to by miało sens, ale, że 2 równocześnie
Tyś był kurwa. Pan Williams senior to osobiście może testować conajwyżej wózki inwalidzkie. Terminami MGU-H i MGU-K do dzisiaj określa się części składowe jednostki napędowej Formuły 1.
Ten wypadek z filmiku to rok 2010 wtedy jeszcze KERS był legalny, natomiast wszystkie zespoły F! zgodziły się go nie używać.
Testowali nowe przednie stabilizatory, urwało prawy stabilizator i rozjebało przez to całe przednie zawieszenie.
Coś wiesz, ale nie do końca. ERS to dzisiejszy syn KERS. MGU-H to silnik co odzyskuje energię z hamowania, MGU-K to silnik co odzyskuje energię ze spalin. Oba odkładają energie do akumulatorów i podczas wyścigu (na danych częściach toru, po drugim okrążeniu itd.) kierowca wciska przycisk i dostaje "turbo" właśnie z tych silników.
Warto dodać, że gdy większość zespołów F1 zainwestowało w drogi i na dodatek ciężki system KERS, Red Bull Racing zainwestował w potrójny dyfuzor, ich bolidy były lżejsze, miały większą siłę docisku i przez co był szybsze. 2010-2013 przez 4 lata RBR miał 1 miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Przez 4 lata Sebastian Vettel wygrywał.
Testowali nowe przednie stabilizatory, urwało prawy stabilizator i rozjebało przez to całe przednie zawieszenie.
Nie napisałem nic o tym, że KERS to MGU-K
Prawda. Brawn GP też stosowało rozbudowany dyfuzor (chyba podwójny?) nie posiadając systemu KERS i wygrali sezon 2009. Co do lat 2010-2013 to RBR wprowadzał szereg nowatorskich usprawnień aerodynamicznych, zrzucić to na jeden potrójny dyfuzor to trochę nie fair.
Tu mała wtopa bo miałem napisać, że urwało prawy przedni łącznik stabilizatora, a nie sam stabilizator.
Dokładnie 2009 Brawn GP zastosowali podwójny.
Może nie fair, ale o ile każdy łożył w KERS to RBR zainwestowali mocno w aerodynamikę. Kolejne sezony po potrójnym dyfuzorze, to tylko usprawniali lotki i siłę docisku. Np. ferrari jak się skleiło, że lepiej wyj***ć KERS i zacząć iść w aerodynamikę bolidu, to było już za późno. Podobnie inne zespoły. RBR zrobił robotę i był level wyżej jesli chodzi o docisk niż inni. Temu wygrali te 4 sezony. No i co najlepsze to korzystali z silników renault, które w tamtych latach ejdnak wymiatały jak dziś silniki mercedesa.
Co do samego filmiku to jebnęły dolne wahacze z włókna węglowego. To był chyba ich pierwszy i ostatni występ. Nie pamiętam dokładnie czy później ktokolwiek to stosował, ale bolid RB6, który widać na filmiku, był z wyścigu na wyścig zmieniany. No i te każde innowacje zazwyczaj testował w wyścigu Webber.