Nie każdy lubi oglądać samochodowe sporty, ale każdy kto ma jakiekolwiek pojęcie to wie jakie to zaawansowane skurwysyny z bolidów f1. Mam nie długo urodziny i znajomy znalazł dla mnie ten filmik. Jako mechanik śpiesze z wyjaśnieniem, w bolidach F1 wszystkie ruchome części silnika : wał, tłoki, korbowody, wałki rozrządu, zawory są wykonane z super lekkich materiałów - np sprężyny zaworowe nie są wykonane z metalu, działają na zasadzie kompresji azotu. Praktycznie nie stosuje się koła zamachowego, pozwala to na zmniejsze tzw. masy nie resorowanej czyli inercji całego silnika. Działa to na zasadzie takiej : jak zakręcisz piłką do siatkówki to żeby ją zatrzymać potrzebujesz mało siły, ale żeby zatrzymać piłke lekarską musisz przyłożyć dużo siły. Dzięki niskiej masie układu można płynnie zmieniać obroty silnika i dostroić go aby grał różne piosenki